Employer of Choice Awards 2020 раздаде първите си награди в 12 категории

На 1 октомври 2020 година за първи път в България се проведе церемония по награждаване в наградите Employer Of Choice Awards.

Събитието беше планувано да се проведе на живо, но заради противоепидемиологични мерки, беше излъчено онлайн с официален домакин „This Way Coworking“.
Церемонията по награждаване беше гледана от над 150 специалисти в сферата.

Общо 77 уважавани работодатели в България бяха номинирани в 12 категории и оценени от независимо оценени от жури с експерти , притежаващи богат международен опит  от цял свят. След техния вот, 13 победители спечелиха първите награди Employer Of Choice Awards.

„Целта на Employer Of Choice Awards е да предостави поле за изява на компаниите, които имат проекти в сферата на човешките ресурси, за да ги покажат и да бъдат признати. България има страхотен потенциал за развитие и с реални примери показахме заедно, че у нас компаниите умело се грижат, управляват човешкия ресурс и работодателска марка.

Носещи международно признание, наградите Employer Of Choice Awards са повод за гордост за всяка компания победител . “ – споделят  организаторите на наградите.

 Началото на връчването на наградите бе дадено с категорията „Развитие и обучение“. Дейвид Зингер от Канада, който е член на журито на Employer Of Choice Awards се включи онлайн и връчи наградата на GemSeek за проектът им „The Gemseekway“.

Втората връчена награда отиде при  Кауфланд България в категория „CSR активност / програма“. В нея най-силно се отличиха с проекта си „Kaufland Bulgaria’s contribution to Bulgarian nature“, за който получиха  награда.

В Категория „Onboarding програма “  спечели Paysafe с проект „Paysafe University Foundation Programme“.

Победителят в  категория „Лидерство“ е  вицепрезидентът и ЛИДЕР на VMWare – Диана Стефанова.

 Петър Коцев от „Технологика“ като специалист в областта обяви с живо включване победителят в  категория „Технология и оптимизация в управлението на човешките ресурси“ , а именно Теленор за проекта им „Digital Office – Technologies and optimizations in human resources management“.

В индивидуалната категория „Специални заслуги в развитието на работодателската марка“ от Кауфланд България получиха втора награда в лицето на своя Employer Brand Manager – Мила Вълкова.

Категорията “Офис и среда за работа” беше много интересна.  Победителите бяха двама –  Siteground и Leanplum, заради напълно еднаквата им оценка от журито.

В третата индивидуална категория „Посланик на работодателската марка“ от ЛИДЛ България номинираха главният си изпълнителен директор Милена Драгийска, която освен  доверието на колегите си спечели и вота на журито!

„Иновации в подбора“ е категорията, в която заслужен приз получиха Telus International  за проекта „Our 125-minute virtual recruitment process to work anywhere“.  Telus тази година се сдобиха с две статуетки, след като журито отличи за победител и в категорията „Employer Brand проект на годината“

Bosch Engineering
 получиха най-висока оценка от журито в в категория „EVP комуникация“

„Covid-19 People’s Choice е специално обособена категория, в която да бяха оценени реакциите на компаниите по повод извънредните обстоятелства покрай пандемията от Covid 19. Tози път в ролята на жури влязоха служителите на компаниите. Служителите на Siteground дадоха най-висока оценка на своя работодател и така компанията получи приз за „Реакция на Covid-19”.

Почти всички от участниците успяха да се включат в реално време, за да приемат наградата си и получат поздравления. Усещаше се емоцията на победителите, заради полученото признание, а събитието остави много положителни емоции след себе си.

Благодарим на всички участвали! Нямаме търпение да се срещнем през следващото издание за 2021.

Разберете повече за проектите на победителите в Employer of Choice Awards 2020

  • Бихте ли ни разказали повече за проекта, с който спечелихте в категория Onboarding програма?

През 2015 г. Optimal Payments купи Skrill Group и така компанията увеличи броя на служителите си по света двойно. Както при всяко такова голямо придобиване, главна цел на ръководството беше служителите да се чувстват като част от едно цяло, а не като част от компания в компанията. Затова заедно с ребранда към Paysafe, започна и и разработването на онбординг програма, приложима за всички Paysafe офиси по света.

Така създадохме Paysafe University Foundation. Целта е да има единен подход при въвеждането на нови служители, съответстващ на глобалните стратегия, цели и инициативи в компанията. Foundation е глобален рамков процес за новоприсъединилите се служители в Paysafe, който включва и местни особености, основани на културните специфики, политики и законодателство. Рамката на програмата е комбинация от обучения, работилници, материали, инструменти и дейности, които допълват специфичните онбординг програми на отделите в компанията.

Дейностите по въвеждане започват след приемане на оферта за работа и се състоят от: Предварителни онбординг дейности; Ден 1: Посрещане и онбординг; Седмица 1: Опознаване на компанията и отдела; Първи 90 дни: Изграждане на знания.

В подготовката и изпълнението на Foundation процеса участват освен колеги от всички функции на човешки ресурси (подбор, администрация, обучение и бизнес партньори), преките ръководители на новопостъпващите, така и представители на висшия мениджмънт на компанията.

  • Според Вас, с какво се отличихте от останалите участници в категорията?

Сигурна съм, че е имало други също много добри онбординг програми. При нас отличителните са няколко неща:

  • Foundation процесът е глобален – въпреки че винаги има местни специфики, съобразени с култура, законодателство и придобивки, основната рамка е еднаква за всички офиси. Това допринася за общата култура и усещане за „един Paysafe“, както и за улесняването на запознанства и сътрудничество извън собствения офис и дивизия.
    Foundation процесът еволюира заедно с компанията – на база на обратна връзка за различните компоненти, Foundation се обновява и актуализира постоянно. С въвеждането на иновативната платформа Glint (за измернаве на ангажираността на служителите) през 2019 г., вече в реално време можем да следим нивата на ангажираност и удовлетвореност на новите служители от техните първи 3 месеца в компанията. Това ни позволява освен да правим подобрения, да предвиждаме кои елементи от въвеждането биха били ключови и в бъдеще и да фокусираме усилия върху тях.
    Foundation е резултат от усилията не само на ЧР екипа – освен всички подотдели на Човешки Ресурси, в онбординг програмата са въвлечени активно преките ръководители (които играят ключова роля), както и представители на висшия мениджмънт на компанията.
  • Бихте ли отправили призив към работодателите в България?

Бих посъветвала работодателите както да се държат в течение за добрите практики, така и да не се страхуват да изпробват нови, различни неща. Последното може да направи разликата между въвеждаща програма, която върши работа, и такава, която е запомняща се, уникална за съответната организационна култура и допринасяща за това новопостъпващите служители да се чувстват приети, ангажирани и мотивирани още от първия си работен ден.

Номинирани през 2020