Employer Of Choice Awards 2022 раздаде 14 статуетки в наградите в международно признание

Щастливи сме да споделим с Вас, че на 13.07.2022 се проведе церемонията по награждаване в Employer of Choice Awards 2022! Наградите с международно признание, които се проведоха за трета поредна година.

През 2022г  в наградите с международно признание Employer of Choice Awards 2022 се включиха 60 компании със 155 номинации.

Наш домакин на церемонията бяха Nova Art Space, които допринесоха за невероятната атмосфера.
Над 120 души посетиха коктейла по награждаването в арт галерията в сърцето на София, където посетителите успяха да се насладят на красива изложба под звуците на тиха музика, приятен networking с колеги от бранша на по чаша вино и кетъринг, докато очакваха да научат победителите тази година. 

Дамите сред посетители получиха подарък “Кутия за жената” специално подготвени и персонализирани от Charly Wilde (Ралица Георгиева).

Ето и дългоочакваното класиране оценено от международното жури. Споделяме с Вас и кратка информация за проектите, където сме получили позволение от компанията:

В категория “Иновации в подбора” първо място грабнаха PwC Bulgaria.

Като технологично ориентирана компания PwC е фокусирана върху дигитализацията и дигиталните умения на своите служители. Те впечатлиха журито с иновативен процес по подбор, базиран на технологиите и последните тенденции в сферата на дигитализацията.

PwC Bulgaria  споделят, че един от процесите, които са дигитализирали успешно, е процесът по кандидатстване за студенти и наскоро завършили кандидати, които търсят успешен кариерен старт.

Споделят, че са предоставили възможност на кандидатите да преминат през модерен процес на оценяване и подбор. Първият етап включва три кратки и интересни игри (Game-Based Assessment), които заместват традиционните хартиени тестове за оценяване на умения на база на въпроси с няколко възможни отговора. Тази стъпка отнема не повече от 15 минути, може да се направи от телефон, таблет или компютър във време и място, които кандидатите сами изберат. Не е необходима предварителна подготовка.

След завършването на игрите кандидатите получават персонализирана обратна връзка за техния работен стил – как работят с информация, какъв е техният подход към новите проблеми, как се адаптират към нови предизвикателства.

Вторият етап дава възможност на кандидатите да изпъкнат пред останалите автобиографии, като допълнят кандидатурата си с кратко офлайн видео интервю, в което представят своята мотивация, умения и знания. То включва няколко въпроса, които са предварително записани от представител на екип Човешки ресурси с цел да създадем по-реална атмосфера, в която кандидатите се чувстват комфортно. Преди да стартират, те получават подробни инструкции за стъпките в процеса, както и опция за пробно видео, за да се ориентират в платформата.


В категория “CSR активност/програма” победители станаха TELUS International Bulgaria със своя проект TELUS Days of Giving – Online Marathon.

За своята най-голямата доброволческа инициатива, TELUS International Bulgaria казват, че е приключила със забележителен успех. TELUS Дни на подкрепа се провежда за девета поредна година и обединява над 800 доброволци в името на две основни каузи – децата и дивата природа на България. В резултат, TELUS International Bulgaria ще подкрепи финансово каузите на инициативата, като общата сума на дарението към 5 граждански организации, които ще получат помощта, e в размер на 100 000 лв.

Тази година TELUS Дни на подкрепа била реализирана в изцяло нов формат, напълно съобразен с пандемичните условия в страната, в периода 30 септември – 13 октомври. В благотворителната инициатива се включили служители на TELUS International Bulgaria, техни приятели и семейства, журналисти и популярни личности. Те имали на разположение две седмици, а целта на всеки от тях – да измине 70 км чрез физическа активност. Компанията поела ангажимент  да превърне техния успех във финансова помощ, насочена към двете мисии на инициативата – „За нашите деца“ и „За нашата природа“.

Доброволците показали изключителна ангажираност и отдаденост към каузите и успели не само да „изкачат Еверест“ заедно, каквото бе и предизвикателството, но и да „обиколят земното кълбо“. Участниците във виртуалния маратон изминали общо близо 60 000 км, дарявайки от своето време за благотворителните каузи над 11 000 часа. Изминатото от тях разстояние е повече от обиколка около Земята.

Петте организации, които ще получат финансова подкрепа от тазгодишното издание на TELUS Дни на подкрепа, са:

Фондация „Дечица“ и Център за настаняване от семеен тип „Любен Каравелов“ в София, като със средствата ще бъде закупен осигурява нов миниван. Те имат спешна нужда от превозно средство, което да използват, включително и за посещения на децата при лекар.

Фондация „За Нашите Деца“ в Пловдив ще получи нужната финансова помощ за изграждане на рехабилитационна зала в Комплекса за ранно детско развитие в града. Тя включва специализирано оборудване, както и помощ за доизграждане на Академия за родители и съоръжения в центъра, сред които е и рампата за трудноподвижни хора.

Подкрепа получава и фондация “Нашите недоносени деца”;. Фондацията работи усилено в посока въвеждане на семейно-ориентирана грижа за недоносените бебета по време на болничния им престой. 

За „Дом за медико-социални грижи за деца“ в Плевен ще бъде осигурено финансирането за изграждане на специална семейна стая

Спасителният център за диви животни към „Зелени Балкани – Стара Загора“ – за закупуване на нова „дива“ линейка за спасяването на бедстващи диви животни.

В категория “Onboarding програма” статуетка грабнаха SiteGround.
Те споделят, че обръщат специално внимание на Onboarding-a на нови служители и тези, които се връщат от дълъг отпуск. Тяхната  програма е създадена по такъв начин, че да накарат новодошлите да се почувстват на правилното място още от първия си работен ден. Те вярваме, че доброто начало е ключът към по-голяма ангажираност и задържане на таланти.

За всеки нов служител, HR-ите се срещат с hiring manager-а,  за да създадат персонализирана onboarding програма, която да пасне добре с профила на всеки човек, за да може да бъде достатъчно ефективен за ролята си. Ето как изглежда типичният процес в SiteGround:

Преди първия официален работен ден изпращат по имейл писмена програма за обучение, съобразена с всеки нов колега. В програмата описваме какви срещи и с кои колеги (имена и длъжности) са планирани през първите 2 седмици. Също така описват какви задачи предстоят след въвеждащия етап.

В първия работен ден всеки нов колега е поканен на кафе и закуска с останалите членове на екипа. В първия си ден те също получава Newbie Pack , съдържащ страхотни и полезни артикули и Newbie Pack, съдържащ важна информация за живота в SiteGround.

Следва въвеждаща презентация с HR екипa, където новият служител получава ценна информация за компанията, как работи и се запознава с културате и дори начините, по които се забавляват заедно и поддържаме доброто настроение.

След това начинаещият получава подробен имейл с връзки и вътрешни политики, с които трябва да се запознае, процедури, социални мрежи, канали на Slack и така нататък.

Всеки нов човек прави офис обиколка, където се среща с много от колегите си и научава повече за страхотните неща в офисите. На новите членове на екипа  назначават „onboarding buddies“– специално определен  човек, който отговаря за всички въпроси, които има новият човек

Екипният обяд на първия  ден е традиция, която поддържат жива за всички  нови служители, с изключение на периода на изолация Covid19.

През първата седмица всеки нов служител е представен в Slack – с кратка биография на неговия опит, към кой екип се присъединява и техните хобита и интереси.

В рамките на следващите 2 седмици новите колеги започват своята програма за обучение, съобразена с тяхната конкретна позиция и предишен опит.

Още от първия ден всички нови служители имат достъп до всички предимства, които идват с работата: карта за фитнес/мултиспорт в офиса, еднодневни ски пътувания през зимата, масажи, козметични процедури, тиймбилдинги, мини-тиймбилдинги, екипни вечери и др.

Подаръците  за служители не спират с първия ден. Хората  получават страхотни фирмени подаръци за своя 6-ти месец, 1-годишна и 2-годишна годишнина. Наред имат и коледни подаръци, които подготвят за служители и техните деца всяка година около празниците.

Като следват тази програма за onboarding, Siteground  се стремят  да накараме всеки нов да се почувства като част от екипа  и да влезе в духа на компанията.  

На 5-ия месец от заетостта HR проучва служителя и мениджъра как новоназначеният се е адаптирал към компанията/екипа/ролята и дали има нужда от още нещо.  От последната актуализация на програмата за въвеждане през септември 2021 г. Са наехти 42 нови служители и постигнат 100% успех с новия формат на програмата за въвеждане.

В категория “Employer Brand комуникация” най-високо оценени от журито бяха Paysafe.

Paysafe е водеща специализирана платформа за разплащания с екип от над 1400 служители, базирани в София и Варна. Те споделят, че в началото на 2022 г. в продължение на 1 месец Paysafe реализира своята lead generation кампания “Code me this, Code me that”, чиято таргет група били програмисти. За планирането ѝ използвали  данни от вътрешни фокус групи и предишни успешни кампании. Главни действащи лица в кампанията били 5 служители – 2 мъже и 3 жени, част от настоящия екип от софтуерни инженери в Paysafe. За период от 4 седмици на специално изградена целева страница качили 20 предизвикателства, написани с програмен код от посланиците на кампанията. Целта им – да ангажират кандидатстващите и да проверят техните знания. Участниците с правилни отговори имали възможност  да спечелят една от големите награди – PS5, смарт часовник или 6-месечен абонамент за бира. За да бъдат допълнително стимулирани, всяка седмица един от кандидатствалите, участвал за спечелване на ваучер за пазаруване в спортен магазин.

Дойде ред и на категория “Employer Brand стратегия”, където с първо място бяха отличени VMWare със своята  Employer Brand кампания – The Complete You

В категория “ Развитие и обучение”  наградени бяха Мобайл уейв солюшънс.

Наш специален гост беше Бенджамин Барджетци от Google, който сподели за Future of Work и награди победителите в следващата категория.
Статуетка получиха и Proxiad в категория “Технологии в управлението на човешките ресурси” с проект Desk Buddy.
Proxiad представят първия продукт, разработен в компанията: Desk Buddy .

През последните 2 години компанията преразглежда цялостно своя оперативен модел за ефективност и прави инвестиции в нови IT инструменти. Ражда се идеята за преместване в нов офис, при хибриден модел на работа, и неговото по-ефективно управляване. Така се създава Desk Buddy – workplace management система, позволяваща избор на работно пространство, паркоместа и конферентни зали с няколко клика без значение от лаптоп, телефон или таблет, посредством визуализиране върху интерактивен 3D план. Продуктът предлага изключително бърз и лесен достъп чрез SSO (single sign-on) интеграция по всяко време. В него е включен модул за проследяване и видимост на резервациите и това каква е натовареността на офиса във всеки един момент, което предполага по-голяма сигурност, комфорт и предвидимост на разходите.

Категория “Офис и среда на работа” победители станаха Lab08 с Lab08 Pop Up Offices.

В категория “Специални заслуги в развитието на работодателската марка” беше отличена Сабина Христова. Тя заема позиция Program Manager, Ecosystem Engagement and Communications

В категория “ Лидерство – Индивидуална” висока оценка за заслуги получи Милена Караилиева. Тя е  част от Kaufland България повече от 7 години, а през 2019 г. оглавява дирекция „Човешки ресурси“, за да допринесе за развитието и успеха на компанията и с висока си експертиза и визията да докаже, че Kaufland е едно от най-добрите места за работа в страната. Тя вярва, че работодателският имидж започва отвътре, затова и усилията в разработването и прилагането на стратегията за развитие и надграждане на работодателския имидж е разделена в две основни направления.

Категория “Стажантска програма” беше спечелена от Аксидиа АД с проект GROW @ACCEDIA

Като Отговорна и благотворителна компания с  Гласуване на публиката беше разпозната HP Inc. и така спечели също статуетка.

За трета поредна година “Придобивки в компанията” с гласуване на служителите победители останаха SiteGround Hosting.

На церемонията бяха връчени и удостоверения за постигнати изключителни постижения – класиране на първо, второ и трето място в независимото проучване Employer of Choice 2022. Coca Cola Bulgaria, VMWare и Лидл България ЕООД & Ко. Получиха своите удостоверения в акомпанимент на ръкопляскания от колеги за припознати висок имидж като работодател. 

Ще се радваме да Ви посрещнем в дори по-голяма зала през 2023 г. на Employer of Choice Awards ceremony 2023.